Innowacja, bezpieczeństwo, elastyczność – usługa InPost Urzad24 w Starostwie Powiatowym w Gorzowie Wlkp. już działa!!!

image_pdfimage_print

Innowacja, bezpieczeństwo, elastyczność – usługa InPost Urzad24 w Starostwie Powiatowym w Gorzowie Wlkp. już działa!!!

Szanowni Mieszkańcy, już od dziś dzięki nawiązaniu współpracy z InPost S.A. dokumenty do Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego (wykaz spraw poniżej) można nadać w dowolnym paczkomacie na terenie powiatu gorzowskiego lub Gorzowa Wielkopolskiego. Lista dostępnych paczkomatów znajduje się na stronie: https://urzad24.inpost.pl/powiatgorzowski

Nadawanie dokumentów:

1. Przygotuj odpowiednie dokumenty. Maksymalne wymiary paczki: 3cm x 25 cm x 55 cm, maksymalna waga: 1 kg.

2. Wypełnij prosty formularz dostępny na stronie: urzad24.inpost.pl/powiatgorzowski wskazując m.in. na paczkomat, w którym chcesz nadać dokumenty do Starostwa Powiatowego.

3. Opłać paczkę w wybranej przez siebie formie (5,99 zł), wydrukuj i naklej etykietę.

4. Nadaj dokumenty w paczkomacie. Na ekranie maszyny wybierz opcję „Mam już paczkę ze specjalną etykietą”, a następnie zeskanuj kod kreskowy z etykiety i włóż paczkę do skrytki.

Odbieranie dokumentów nadanych przez pracowników Starostwa do mieszkańców będzie możliwe w paczkomacie InPost zlokalizowanym obok budynku Starostwa na takich samych zasadach na jakich funkcjonują wszystkie paczkomaty. W powiadomieniu e-mail i/lub SMS oraz poprzez aplikację mobilną InPost Mobile pojawi się adres paczko

matu, do którego należy się udać po odbiór dokumentów.

Warto przed odbiorem dokumentów pobrać na smartfona aplikację InPost Mobile (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play), dzięki której można zdalnie otworzyć skrytkę nie używając panelu dotykowego.

Na chwilę obecną za pośrednictwem paczkomatu można załatwić następujące sprawy z zakresu zadań realizowanych przez Wydział Komunikacji Starostwa:

  • złożyć wniosek o zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z zagranicy, zakupionego w kraju lub nowego,
  • złożyć wniosek o wymianę/wydanie wtórników dokumentów komunikacyjnych (dowodu rejestracyjnego, karty
  • pojazdu oraz tablic rejestracyjnych),
  • zgłosić zbycie/nabycie pojazdu,
  • zawiadomić o zmianie stanu faktycznego (np. dopisanie adnotacji: hak, gaz, itp.),
  • złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
  • odebrać nowy dowód rejestracyjny, kartę pojazdu,
  • odbiór prawa jazdy,
  • wniosek o czasowe wycofanie z ruchu,
  • wniosek o nadanie nr VIN,
  • wniosek o przywrócenie do ruchu po czasowym wycofaniu,
  • wniosek o wpisanie/wykreślenie współwłaściciela/zastawu rejestrowego,
  • wniosek o wydanie decyzji na wykonanie tabliczki znamionowej.
  • wydanie profilu kandydata na kierowcę (PKK) przed przystąpieniem do szkolenia/egzaminu państwowego,
  • wtórnik prawa jazdy/pozwolenia na kierowanie tramwajem,
  • wpis w dokumencie prawa jazdy potwierdzający kwalifikacje zawodowe,
  • wydanie międzynarodowego prawa jazdy,
  • wydanie/przedłużenie ważności zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
  • wydanie zaświadczenia,
  • złożyć wniosek o wpis do ewidencji instruktorów,
  • złożyć wniosek o wpis do ewidencji przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców,
  • złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • złożyć wniosek o wydanie licencji na przewóz osób,
  • złożyć wniosek o wydanie licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy,
  • złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia na transport na potrzeby własne.

Procedury związane z załatwianymi sprawami oraz wykaz niezbędnych dokumentów dostępny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wielkopolskim https://bip.powiatgorzowski.pl/procedury/187/wydzial/1/ , informacje można uzyskać także telefonicznie pod numerem telefonu: 95 7330 431 w zakresie rejestracji pojazdów lub 95 7330 436 w zakresie uprawnień do kierowania.

W razie problemu z odbiorem przesyłki z paczkomatu należy skontaktować się z infolinią InPost pod numerem 722 444 000 lub 746 600 000. Infolinia czynna jest w następujących godzinach: pon. – pt. 7:00 – 22:00, sob. 8:00 – 20:00, niedz 8:00 – 18:00, w święta 8:00 – 16:00.

Podstawowe pytania i odpowiedzi w jaki sposób korzystać z InPost Urząd24?

Czy muszę wypełnić zgłoszenie lub formularz, żeby wysłać sprawę do Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp.?

Wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie: https://urzad24.inpost.pl/powiatgorzowski i nadać wymagane dokumenty w dowolnie wybranym przez si

ebie paczkomacie na terenie miasta lub powiatu gorzowskiego. Lista paczkomatów dostępna jest na stronie https://urzad24.inpost.pl/powiatgorzowski.

Jakie dane muszę podać, żeby nadać dokumenty od Urzędu?

W formularzu należy podać imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Przy nadaniu dokumentów dotyczących spraw załatwianych w Wydziale Komunikacji, należy podać obowiązkowo również numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN, podwozia, nadwozia lub ramy).

Jak nadać dokumenty w paczkomacie?

Zlokalizuj wybrany przez Ciebie paczkomat, a następnie udaj się tam z przygotowaną wcześniej przesyłką/dokumentami. Na ekranie paczkomatu wybierz opcję “Mam już paczkę ze specjalną etykietą”. Następnie zeskanuj kod kreskowy z etykiety i włóż paczkę do skrytki.

Czy usługa nadania dokumentów jest płatna?

Tak, koszt usługi nadania dokumentów do Urzędu to 5,99 zł brutto.

Jakie dane muszę podać przy paczkomacie, żeby odebrać dokumenty od Urzędu?

Wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów jest możliwy poprzez zdalne otwarcie skrytki przy pomocy aplikacji InPost Mobile. Można je również odebrać wprowadzając na ekranie numeru telefonu oraz kod odbioru otrzymany w wiadomości.

Mam problem z odbiorem przesyłki z paczkomatu? Z kim mogę się kontaktować?

Z infolinią InPost pod numerem 72

2 444 000 lub 746 600 000. Infolinia czynna jest w następujących godzinach: pon. – pt. 7:00 – 22:00, sob. 8:00 – 20:00, niedz 8:00 – 18:00, w święta 8:00 – 16:00.

Skąd mam wiedzieć jakie dokumenty mam dostarczyć do Wydziału Komunikacji, żeby załatwić sprawę?

Procedury związane z załatwianymi sprawami oraz wykaz niezbędnych dokumentów dostępny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp. https://bip.powiatgorzowski.pl/procedury/187/wydzial/1/ . Możesz również uzyskać informację telefonicznie pod numerem telefonu: 95 733 04 31 i 95 733 04 32 w zakresie rejestracji pojazdów, 95 733 04 30 lub 95 733 04 36 w zakresie uprawnień do kierowania, 95 733 04 37 w zakresie działalności regulowanej, licencji oraz usuwania pojazdów.

Co mam sprawdzić przed złożeniem dokumentów w paczkomacie?

– sprawdź czy na pewno składasz wniosek na prawidłowym druku,

– starannie wypełnij wniosek,

– sprawdź czy masz wszystkie niezbędne dokumenty,

– sprawdź czy dokumenty zawierają prawidłowe dane, czy nie ma w nich pomyłek,

– sprawdź numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN, podwozia, nadwozia lub ramy)

– sprawdź czy załączyłeś prawidłowe druki opłat,

– pamiętaj, że do celów załatwienia sprawy niezbędne jest złożenie oryginałów dokumentów, w tym tablic rejestracyjnych, jeżeli są wymagane.

Co się stanie jeśli złożone dokumenty będą nieprawidłowe?

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp. dołoży wszelkich starań aby załatwić pozytywnie Twoją sprawę. Niemniej, w niektórych przypadkach braki wymaganych dokumentów lub zawarte w nich błędy nie umożliwią pozytywnego załatwienia Two

jej sprawy. Wtedy w zależności od sytuacji możesz zostać albo poproszony telefonicznie o uzupełnienie dokumentów, albo zostanie wydany dokument o negatywnym załatwieniu sprawy, albo też złożone dokumenty będą zwrócone.

Jak długo będę czekał na dokumenty?

Jeżeli złożony wniosek oraz dołączone do niego dokumenty będą prawidłowe to sprawa będzie zakończona w najszybszym możliwym terminie.

image_pdfimage_print